sreda, 25. marec 2015

Dulce de Leche - mlečno sladkanje

Ta recept je še eden izmed tistih v zbirki nesupehov oziroma z oznako (v moji glavi) "poskusi ponovno". Prvič sem delala Dulce de leche, ko me je prijateljica razsvetlila s tem gostim kremastim, karameli podobnim prelivom. In sem se ga lotila - po receptu s kulinarike. Iz ene količine recepta je te kreme nastalo toliko, da bi jo lahko izvažala. In še predolgo časa sem jo kuhala, zato je po pretiranem mešanju polno sladkorja ponovno kristaliziralo. Tokrat pa nisem ne predolgo časa kuhala ne preveč mešala in mislim, da so to, kar sem skuhala, mlečna nebesa. :)



 Recept za ta posladek se glasi:


1 l polnomastnega mleka
500 ml smetane
500 g sladkorja
1 vanilijev strok
1/2 čajna žlička sode bikarbone

Za pripravo tega namaza sem vzela navadno sveže mleko, ker se kuha toliko časa, da UHT mleka zares ne potrebujemo... Mleko, smetano in sladkor damo v lonec, dodamo prerezan vanilijev strok, iz katerega smo postrgali semena. Segrevamo, da zavre in odstavimo z ognja. Vmešamo sodo bikarbono. Tu je potrebno omeniti, da ko dodamo sodo bikarbono, se vse skupaj začne močno peniti, zato vzemite zadosti velik lonec in mešajte. Ko se reakcija umiri, postavite nazaj na ogenj in na šibkem ognju kuhajte in vsake toliko časa malo premešajte. Ko postane lepe rjave (karamelne) barve in zadosti gosto, prenehamo s kuhanjem. Ko se bo krema ohladila, se bo še malo zgostila, zato ni potrebno pretiravati in pokuhati do končne želene konsistence.


Kozarčke za vlaganje operemo, dam na kuhinjsko krpo in v pečico na 100 °C za kakšnih 10 minut, da se lepo sterilizirajo. Še vročo kremo napolnimo v vroče kozarčke, jih zapremo in postavimo nazaj v pečico, da se počasi ohladijo. Taki bodo za ozimnico. Sicer bo krema zdržala kakšen teden ali dva v hladilniku.

Sama jo nameravam porabiti v čokoladni piti, če je ne bom prej pojedla na žlico... :)

7 komentarjev:

  1. Uff, tale pita:D Komej čakam soboto, da zaklučm s postom od sladkega ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. AAAAAA, Eda, zdaj mi je jasno, kako da še nista imela časa, da bi se oglasila... :D Kakšen dan prej sporoči, da jo scopram...

      Izbriši
  2. Približno koliko časa se kuha, da se zgosti? Eno uro, dve?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Če se prav spomnim, mislim, da vsaj eno uro. Na mojem štedilniku precej vre in brbota, zato je hitro preveč gosta. Tako na oko bi rekla, da približno za polovico povre, vroča pa mora biti bolj tekoča, kot je recimo med (take gostote/viskoznosti naj bi bila, ko se ohladi).

      Izbriši
  3. Hvala za odgovor. Sem delala le iz četrtine in namesto saharoze s fruktozo. Mogoče sem zaradi fruktoze morala kuhati tri ure. Ampak se je splačalo, moji fantje so navdušeni ;-)

    OdgovoriIzbriši